Čiščenje

Kakovost, trajnost in timsko delo v ospredju vizije vodenja: osrednji intervju – Tanja Potočnik, direktorica družbe Aktiva čiščenje

Aktiva čiščenje d.o.o. je danes vodilni ponudnik profesionalnih storitev čiščenja v Sloveniji, kar je rezultat več kot desetletja trdega dela, združevanja najboljših praks in nenehnega izboljševanja kakovosti storitev. Družba, ki je nastala z združitvijo podjetij Čistoča, Intel Servis in Hernaus leta 2009, se je od tedaj razvila v eno najbolj priznanih in zanesljivih imen v panogi.

Na čelu podjetja je Tanja Potočnik, ki je svojo pot v Aktivi čiščenje začela kot vodja področja. Njeno obsežno znanje in izkušnje, pridobljene skozi različne vloge v podjetju, skupaj z njeno strastjo do zagotavljanja kakovosti in predanostjo trajnostnim praksam, so oblikovali njeno vizijo. Kot direktorica s sodobnim in inovativnim pristopom ter trdnimi vrednotami uspešno vodi podjetje v prihodnost, polno izzivov.

Vaša kariera v družbi Aktiva čiščenje se je začela leta 2009 kot vodja področja, imeli ste priložnost delati na različnih področjih in v različnih vlogah. Kako so vaše pretekle delovne izkušnje in poznavanje procesov dela vplivale na vaš sedanji pristop k vodenju družbe in kakšne so bile največje lekcije, ki ste jih pridobili na tej poti?

Moje izkušnje z različnih področij v podjetju so mi omogočile celovit pogled na delovanje družbe Aktiva čiščenje in me naučile, kako pomembno je razumeti vse vidike poslovanja – od operativnih podrobnosti do strateških odločitev. Prav ta širina mi je pomagala razviti pristop, ki temelji na prilagodljivosti, inovacijah in nenehnem iskanju boljših rešitev.

Največja lekcija, ki sem jo pridobila, je neprecenljiva vrednost timskega dela in sposobnost prisluhniti vsem sodelujočim. Izkušnje s terena so me naučile, da uspeh podjetja ni odvisen le od vodstva, temveč predvsem od predanih posameznikov, ki vsak dan opravljajo svoje naloge z zanosom in odgovornostjo. Poleg tega sem spoznala, da je odprtost za spremembe ključna v dinamičnem poslovnem okolju, saj nam omogoča, da se hitro prilagajamo novim izzivom in priložnostim. Učenje iz neuspehov me je naučilo vztrajnosti in osredotočenosti na dolgoročne cilje, kar je bistvenega pomena za trajnostno rast družbe.

Te izkušnje so mi pokazale, da je ključ do uspeha v zagotavljanju vseh potrebnih orodij in podpore zaposlenim, da lahko dosežejo svoje cilje. Hkrati je pomembno graditi tudi kulturo zaupanja in medsebojnega spoštovanja znotraj podjetja.

 

Posebno skrb namenjate izobraževanju in usposabljanju zaposlenih. Kako zagotavljate, da so vaši zaposleni pripravljeni na nove izzive in priložnosti?

Izobraževanju in usposabljanju zaposlenih res namenjamo posebno pozornost, saj se zavedamo, da je ključ do uspeha podjetja v pripravljenosti zaposlenih na prihodnje izzive. Redno organiziramo izobraževanja, delavnice in usposabljanja, ki so zasnovana tako, da pokrivajo najnovejše tehnološke in operativne trende, hkrati pa razvijajo mehke veščine, kot so komunikacija, vodenje in timsko delo.

Zaposlenim omogočamo tudi dostop do individualiziranih programov usposabljanja, ki so prilagojeni njihovim specifičnim potrebam in kariernim ciljem. S tem jim pomagamo pri stalni osebni in strokovni rasti. Poleg formalnega usposabljanja spodbujamo tudi mentorstvo in prenos znanja med zaposlenimi, kar krepi sodelovanje in spodbuja izmenjavo najboljših praks.

Ali opažate trend naraščajočih potreb po profesionalnih in specializiranih storitvah čiščenja? Kako se odzivate na te potrebe in kaj menite, da je prihodnost tega trga?

Opažamo naraščajoče potrebe po profesionalnih in specializiranih storitvah čiščenja, kar je rezultat povečane osredotočenosti na higieno in varnost v različnih sektorjih. Ta trend se še posebej izkazuje v zdravstvu, turizmu in industriji, kjer so visoki standardi čiščenja nujni za ohranjanje zdravja in zadovoljstva uporabnikov.

Glede prihodnosti trga verjamem, da bo povpraševanje po specializiranih storitvah čiščenja še naprej naraščalo. Digitalizacija in uporaba pametnih tehnologij, kot so aplikacije za spremljanje kakovosti storitev, bodo postale ključne. Prilagoditev našega poslovanja tem trendom nam bo omogočila, da ohranimo konkurenčnost in zadovoljimo spreminjajoče se zahteve naših naročnikov.


"Po mojih izkušnjah so se za najučinkovitejše pri motiviranju in spodbujanju zaposlenih izkazali trije vodstveni pristopi: transparentna komunikacija, razvoj zaposlenih in prepoznavanje njihovega prispevka."

Ali opažate spremembe v pričakovanjih naročnikov glede storitev čiščenja?

Da, v zadnjih letih smo opazili znatne spremembe v pričakovanjih naročnikov glede storitev čiščenja. Stranke danes postavljajo višje standarde, ki segajo onkraj osnovnih potreb po čistoči. Povečuje se poudarek na higienskih standardih, trajnosti in okoljski odgovornosti. Naročniki si želijo, da bi bili uporabljeni ekološki in varni izdelki, kar odraža njihovo zavezanost k trajnostnim praksam. Poleg tega pričakujejo prilagodljive storitve, ki ustrezajo njihovim specifičnim potrebam in zahtevam, kar pomeni, da moramo biti pripravljeni hitro reagirati in prilagajati naše storitve. Prav tako se povečuje potreba po transparentnosti in rednem poročanju o izvedenih storitvah ter doseženih rezultatih. Naročniki želijo imeti vpogled v procese in rezultate, kar od nas zahteva, da razvijemo boljše sisteme za spremljanje in poročanje.

Aktiva čiščenje veliko vlaga v trajnostne prakse. Kako se te odražajo v vašem poslovanju?

Aktiva čiščenje je zavezana trajnostnim praksam, saj verjamemo, da mora biti naše poslovanje odgovorno do okolja in družbe. To se odraža v različnih vidikih našega delovanja. Na področju čistil stremimo k uporabi ekološko certificiranih izdelkov, ki so prijazni do okolja in hkrati učinkoviti. Prav tako smo zmanjšali količino porabe čistil z optimizacijo procesov in uporabo inovativnih tehnologij, kot so dozirni sistemi, ki preprečujejo prekomerno porabo. Pri ravnanju z embalažo dajemo prednost reciklaži in zmanjševanju odpadkov. Embalažo čistilnih sredstev zbiramo in vračamo proizvajalcem, kjer je to mogoče, ter spodbujamo uporabo večjih pakiranj, da zmanjšamo količino embalažnega materiala. Naša trajnostna naravnanost se odraža tudi v optimizaciji logistike, s čimer zmanjšujemo naš ogljični odtis. Na ta način se trudimo, da bi naše poslovanje ostalo čim bolj okolju prijazno, ne da bi pri tem žrtvovali kakovost storitev.

Kako tehnologija in digitalizacija spreminjata naravo dela v panogi? Katere tehnološke inovacije se vam zdijo najbolj obetavne za industrijo čiščenja?

Tehnologija in digitalizacija sta v zadnjih letih močno spremenili naravo dela v panogi čiščenja. Z uvedbo pametnih sistemov za spremljanje učinkovitosti dela, kot je Poligram, imamo zdaj možnost v realnem času spremljati ekipe na terenu, optimizirati poti in izboljšati časovno usklajenost. Med najobetavnejšimi inovacijami so avtomatizirani čistilni stroji in roboti, ki so zelo učinkoviti pri ponavljajočih se opravilih, kot je npr. čiščenje velikih površin. Vendar pa roboti ne morejo povsem nadomestiti človeka, saj ne morejo opravljati zahtevnejših nalog, ki potrebujejo človeško presojo, prilagodljivost in natančnost. Človeški faktor je ključnega pomena za zagotavljanje kakovosti, osebni stik s strankami in reševanje nepričakovanih izzivov. Verjamemo, da bo prihodnost temeljila na sinergiji tehnologije in človeških veščin, kar bo omogočilo najboljše rezultate v industriji čiščenja.

Kako se spreminjajoče se okolje in nenehne spremembe naročnikovih zahtev odražajo na vaših zaposlenih in njihovem delu?

Spreminjajoče se okolje in nenehne spremembe naročnikovih zahtev bistveno vplivajo na zaposlene in njihovo delovno izkušnjo. Zaposleni se soočajo z izzivi, ki zahtevajo hitro prilagajanje in inovativno razmišljanje, kar spodbuja njihovo osebno in strokovno rast. V takšnem dinamičnem okolju postane ključnega pomena, da podjetje zaposlenim zagotovimo ustrezna orodja, vire in usposabljanja, kar jim omogoča, da uspešno obvladujejo te spremembe. Kultura, ki spodbuja odprto komunikacijo in sodelovanje, je prav tako nujna, saj zaposlenim omogoča, da se medsebojno podpirajo in delijo ideje za izboljšave. To povečuje njihovo zadovoljstvo pri delu in prispeva k večji produktivnosti ter uspešnosti podjetja. Največje lekcije, ki sem jih pridobila na tej poti, vključujejo pomen timskega dela in komunikacije, saj uspeh podjetja temelji na sodelovanju vseh zaposlenih.

Kako gradite in vzdržujete dolgoročne odnose z naročniki?

Dolgoročne odnose z naročniki gradimo na treh ključnih načelih: zanesljivosti, prilagodljivosti in stalni komunikaciji.

Zanesljivost pomeni, da dosledno zagotavljamo visoko raven storitev in spoštujemo dogovorjene roke, kar gradi zaupanje.

Prilagodljivost nam omogoča, da se odzivamo na spreminjajoče se potrebe naročnikov in prilagajamo naše storitve njihovim specifičnim zahtevam.

Stalna komunikacija je bistvena za ohranjanje teh odnosov; redno preverjamo zadovoljstvo naročnikov, hitro odgovarjamo na njihove povratne informacije in aktivno rešujemo izzive.

S tem pristopom ustvarjamo trdne in trajne odnose, ki temeljijo na zaupanju in obojestranskem zadovoljstvu.

Kateri vodstveni pristopi so se po vaših izkušnjah izkazali za najučinkovitejše pri motiviranju in spodbujanju vaših zaposlenih?

Po mojih izkušnjah so se za najučinkovitejše pri motiviranju in spodbujanju zaposlenih izkazali trije vodstveni pristopi: transparentna komunikacija, razvoj zaposlenih in prepoznavanje njihovega prispevka.

Transparentna komunikacija je ključna, saj omogoča odprt dialog in jasnost pri ciljih ter pričakovanjih. Ko so zaposleni dobro informirani, se lažje poistovetijo s poslanstvom podjetja in so bolj motivirani za dosego rezultatov.

Razvoj zaposlenih je prav tako izjemno pomemben. Z vlaganjem v njihovo izobraževanje in osebni razvoj jim omogočamo, da napredujejo v svoji karieri, kar jim daje občutek, da so pomemben del podjetja. To spodbuja dolgoročno zvestobo in angažiranost.

Prepoznavanje in nagrajevanje truda in uspehov pa krepi njihovo samozavest in zadovoljstvo. Redno priznavanje njihovega dela ustvarja pozitivno delovno okolje in motivira zaposlene za nadaljnje dosežke.

S temi pristopi ustvarjamo kulturo, kjer se zaposleni počutijo cenjene, podprte in motivirane za skupni uspeh.

 

Kateri so ključni cilji in vrednote, ki vas vodijo kot direktorico in kako jih vključujete v svoje odločitve in vodenje družbe?

Kot direktorica se osredotočam na tri ključne cilje in vrednote, ki usmerjajo moje odločitve in vodenje podjetja: kakovost, trajnost in timsko delo.

Kakovost je temelj našega poslovanja. Stremim k zagotavljanju najvišjih standardov v vseh vidikih naših storitev. To vključuje nenehno izobraževanje zaposlenih, uporabo najsodobnejših čistilnih sredstev in opreme ter redno ocenjevanje in izboljševanje naših procesov. Kakovost storitev ne le zadostuje potrebam naših strank, temveč tudi presega njihova pričakovanja.

Timsko delo je druga vrednota, ki jo močno zagovarjam. Verjamem, da je uspeh podjetja odvisen od sodelovanja in sinergije vseh zaposlenih. Spodbujam odprto komunikacijo, deljenje idej in medsebojno podporo, kar ustvarja pozitivno delovno okolje. Ko se zaposleni počutijo cenjene in vključene, so bolj motivirani za dosego skupnih ciljev.

Trajnost je prav tako ključen cilj. Zavedam se, da imamo odgovornost do okolja in družbe. Aktivno spodbujamo trajnostne prakse, kot so uporaba okolju prijaznih čistilnih sredstev in zmanjševanje odpadkov. Trajnostne odločitve so v središču našega poslovanja, kar nam omogoča, da prispevamo k boljši prihodnosti.

Te vrednote in cilje vključujem v svoje odločitve tako, da vedno upoštevam njihov vpliv na naše zaposlene, naročnike in okolje. S tem zagotavljam, da naše poslovanje ostaja trajnostno, inovativno in usmerjeno v prihodnost, kar nas postavlja v vodilno vlogo v panogi.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja