Čiščenje

Svetovni dan turizma: Ključ do vrhunske izkušnje gostov – čiščenje

Čiščenje v turizmu je ključnega pomena za zadovoljstvo gostov

V turizmu je čiščenje ključnega pomena za zagotavljanje zadovoljstva gostov, ohranjanje zdravja in ustvarjanje pozitivne podobe podjetja. Hotelska čistoča neposredno vpliva na izkušnjo gosta in je pomembno merilo, po katerem gostje ocenjujejo kakovost storitve. Prvi vtis gosta v hotelu je med drugim odvisen tudi od čistoče prostorov v katere vstopi – od recepcije, sanitarij, hodnikov, sobe do restavracije in wellnessa. Gostje v čistih prostorih, obdani s prijetnimi vonjavami, občutijo udobje in zadovoljstvo, kar poveča možnost ponovnega obiska hotela. Pozitivne izkušnje gostje večkrat delijo na spletnih platformah, kar krepi blagovno znamko in privabi več gostov. Hkrati pa lahko negativni občutki gostov privedejo do negativnih komentarjev na spletu in v živo, kar škodi ugledu in zmanjša prihodke hotela.  Poleg zadovoljstva gostov je aspekt vzdrževanja zdravja gostov nezanemarljiv. Ustrezno čiščenje preprečuje širjenje okužb, kar se je izkazalo izrednega pomena v času pandemije Covid-19.

Čiščenje v turizmu se od splošnega čiščenja razlikuje v več pomembnih vidikih, saj so pristopi, metode in standardi čiščenja malce drugačni kot sicer. Čiščenje skupnih prostorov, kot so: recepcije, avle, sanitarije, restavracije, wellnes ipd., se izvaja, kadar pričakujemo, da bo število gostov v skupnem prostoru nizko. Čiščenje recepcije se na primer izvaja v zgodnjih jutranjih urah, čiščenje restavracije pa običajno po obrokih. Delo sobaric je odvisno od nastanitve gostov, saj se čiščenje deli na dnevno pospravljanje zasedenih sob in generalno čiščenje sob po odhodu gostov. Dnevno pospravljanje zasedenih sob vključuje menjavo umazanega frotirja, postiljanje postelje, grobo čiščenje kopalnice in sesanje tal. Generalno čiščenje po odhodu gosta pa pomeni, da se zamenja celotno perilo in frotir, očisti kopalnico, pobriše prah z vseh površin, postilja posteljo, mokro očisti ali globinsko posesa tla in namesti vse hotelske standarde, ki jih naročnik zahteva v sobi in kopalnici. Gre za postavitev opreme v sobi, kot so okrasne blazine na postelji, reklamno gradivo, vsebina mini bara, različni predmeti dobrodošlice ali hotelska kozmetika. Postavitev standardov določi naročnik in so v vseh sobah postavljeni na enak način, tako da ima vsak gost ne glede na številko sobe, ob prihodu enako izkušnjo.

V turizmu morajo biti ob prihodu prostori vizualno privlačni, zato je pomembno, da so površine brez vsakršnega madeža, prahu ali drugih nečistoč. Skrb za detajle je v turizmu večja, saj so večja tudi pričakovanja gostov in s tem tudi naročnika. Tudi kader se v turistični dejavnosti razlikuje, saj ga sestavljajo čistilke, sobarice in nadzornice. Vodenje in koordinacijo celotnega procesa na destinaciji nadzoruje vodja enote. Naše osebje se v hotelu dnevno srečuje z gosti; njihov profesionalni pristop pa zagotavlja temeljito čiščenje in vzdrževanje higiene, kar pripomore k njihovemu splošnemu dobremu počutju. Zaradi različnih narodnosti gostov naše osebje spodbujamo in učimo tudi osnovnih fraz v angleškem, nemškem in italijanskem jeziku, s čimer prispevamo k dobri izkušnji gosta v hotelu.

Čiščenje hotelskih objektov v Sloveniji je zelo raznoliko in se spreminja glede na regijo in sezono. Če se usmerimo na razlike glede na regijo, ima vzhodni del Slovenije bolj konstanten obisk skozi vse leto. Hoteli in turistični objekti v tej regiji ne doživljajo tako izrazitih sezonskih nihanj kot drugod, kar pomeni, da je obseg čiščenja enakomerno porazdeljen skozi vse leto. Osrednja Slovenija in Gorenjska imata stalnejši obisk turistov, vendar se v poletnih mesecih število gostov občutno poveča. To pomeni, da je potrebno poleti povečati obseg čiščenja, medtem ko je v preostanku leta čiščenje bolj konstantno. V poletnih mesecih je splošno povečanje obiska turistov po celotni Sloveniji. To prinaša daljša bivanja gostov in večjo zasedenost hotelov, kar posledično zahteva intenzivnejše čiščenje. Dinamika nenehnega obratovanja hotela zahteva izredno prilagodljivost in odzivnost, še posebej v času, ko so hoteli polni kongresnih dogodkov ali turistov na počitnicah. Kompleksnost dela se še dodatno poveča zaradi specifike gostov in njihovih pogostih menjav, kar zahteva natančno organizacijo, sinhronizacijo vseh procesov znotraj hotela ter usklajeno delovanje tudi z naročniki.

Posebno pozornost posvečamo potrebam kongresnega turizma, kjer so zahteve po hitri prilagodljivosti in usposobljenosti čistilnega osebja še posebej visoke. Kongresni turizem zahteva izjemno natančnost in hitro odzivnost, saj se dogodki pogosto odvijajo v strogih časovnih okvirih, ki ne dopuščajo zamud ali napak. Zato smo osredotočeni na optimalno upravljanje s časom in viri, da ne ogrozimo kakovosti čiščenja in izvedbe samega dogodka. Naš cilj je zagotoviti čisto in urejeno okolje, ki ustreza časovnim zahtevam organizatorjev dogodkov; to pa zahteva učinkovito koordinacijo in komunikacijo med naročnikom, organizatorjem dogodka in čistilnim servisom.

Vzdrževanje visokih standardov čistoče in urejenosti v kongresnih centrih ni le klasična storitev, temveč pomembna komponenta celotne izkušnje gostov. Čisti in urejeni prostori omogočajo nemoten potek dogodkov in prispevajo k pozitivnemu vtisu ter zadovoljstvu udeležencev. Tako se gostje lahko osredotočijo na vsebino dogodka, ne da bi jih motile težave z neurejenostjo ali pomanjkanjem higiene. Zato je pravilno načrtovanje, organizacija in izvedba čiščenja ključnega pomena za uspešno delovanje kongresnih centrov v sodobnem turističnem kompleksu.

Brez nenehnega sodelovanja in medsebojnega zaupanja med operativnimi ekipami izvajalca in naročnika bi bilo premagovanje vsakodnevnih izzivov bistveno težje. Sodelovanje in zavezanost k visoki kakovosti storitev sta temeljna za zagotavljanje nepozabne izkušnje in zadovoljstva naročnikovih gostov. Pomembno je tudi dobro sodelovanje z naročnikom, transparentna komunikacija in pravočasnost obveščanja, kar prispeva h gladkemu poteku dela in uspešni izvedbi naših storitev.

Pomembno je omeniti tudi posebno pozornost, ki jo namenjamo trajnostnemu vidiku naših storitev. Uporabljamo okolju prijazna čistilna sredstva in tehnologije, ki zmanjšujejo vpliv na okolje, hkrati pa ohranjajo visoko raven čistoče in higiene. Na ta način prispevamo k trajnostnemu razvoju in skrbimo za ohranitev naravnih virov, kar je še posebej pomembno v turistični dejavnosti, ki je močno odvisna od ohranjenosti naravnega okolja.

Naša zavezanost h kakovosti v storitvi čiščenja nam omogoča, da se prilagodimo specifičnim potrebam in željam naših strank. Z osebnim pristopom in natančnim razumevanjem njihovih zahtev ustvarjamo prijetno in urejeno okolje, ki omogoča uspešno nastanitveno izkušnjo in profesionalno izvedbo kongresnih dogodkov. Prepričani smo, da je zadovoljstvo naših strank ključ do dolgotrajnega uspeha, zato si nenehno prizadevamo za izboljšave in inovacije v naših storitvah.

Ustvarjanje prijetnega in gostoljubnega vzdušja je ključnega pomena, pri čemer ima čistoča prostorov izjemno vlogo. Gostje, ki vstopijo v urejene in brezhibno čiste prostore, se takoj počutijo dobrodošle in cenjene. Takšna skrb za detajle močno prispeva k oblikovanju pozitivnega vtisa o celotni destinaciji. Pozitivna izkušnja, ki jo gostje doživijo, krepi njihovo zvestobo in jih spodbuja, da se ponovno vrnejo. To pa je izjemnega pomena za dolgoročni uspeh vsake turistične destinacije, saj zadovoljni gostje pogosto postanejo redni obiskovalci in svoje pozitivne izkušnje delijo z drugimi, s čimer se povečuje prepoznavnost in ugled destinacije. Tako ima vlaganje v čistočo in urejenost prostorov neposreden vpliv na poslovno uspešnost in trajnostno rast v turizmu.

Avtorici članka: Katja Mesarič in Maja Vičič

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja